درخشش دانشگاه صنعتی بیرجند در نمایشگاه هفته پژوهش
رونمایی از محصول فناورانه کود گوگرد بنتونیتی در راستای مأموریت تعریف شده دانشگاه صنعتی بیرجند
به گزارش روابطعمومی دانشگاه صنعتی بیرجند و به نقل از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه به مناسبت هفته پژوهش رونمایی از محصول فناورانه کود گوگرد بنتونیتی توسط استاندار خراسان جنوبی آقای مهندس سید محمدرضا هاشمی و معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آقای دکتر پیمان صالحی انجام شد. این محصول در راستای تعریف مأموریت تکمیل و توسعه زنجیره ارزش حوزه فرآوری، کاربرد تجارت مواد معدنی با تمرکز بر معادن زغال سنگ، بنتونیت و منیزیت خراسان جنوبی توسط آقای دکتر ابوذر خواجه عضو هیئتعلمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی بیرجند میباشد، مورد استقبال مدیران استانی و بازدیدکنندگان قرار گرفت. کود گوگرد بنتونیتی به واسطه خواص منحصر به فرد خود میتواند نقش مهمی در بهبود کشاورزی منطقه ایفا کند.
آقای دکتر سید محمود کاظمی معاون پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی بیرجند در سخنانی ضمن قدردانی از حمایتهای استاندار و دیگر مقامات استانی، بر اهمیت توسعه پژوهشهای کاربردی و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی استان از جمله بنتونیت تأکید کرد و افزود: "ما همواره در تلاش هستیم تا با استفاده از توان علمی و پژوهشی دانشگاه، راهحلهای نوآورانهای برای مشکلات منطقهای و ملی ارائه دهیم."
این نمایشگاه با حضور گسترده شرکتها و نهادهای علمی و صنعتی، فرصتی عالی برای تبادل نظر و همکاریهای پژوهشی بیشتر میان دانشگاهها و صنعت فراهم کرده است. بازدیدکنندگان با مشاهده دستاوردهای مختلف و نوآوریهای ارائه شده، نسبت به آینده پژوهشهای علمی در کشور امیدواری بیشتری پیدا کردهاند.
نظر شما :