تأکید رئیس صندوق رفاه دانشجویان بر اولویتدهی به دهکهای پایین در پرداخت وامهای دانشجویی
هفدهمین نشست تخصصی رؤسای ادارات رفاه دانشجویی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، هفدهمین نشست تخصصی رؤسای ادارات رفاه دانشجویی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور روز پنجشنبه، اول آبانماه ۱۴۰۴، به میزبانی صندوق رفاه دانشجویان در دانشگاه تهران برگزار شد.
در این نشست که با حضور بیش از ۱۵۰ رئیس اداره رفاه دانشجویی از دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور همراه بود، دکتر شاپور رمضانی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان؛ دکتر اللهیاری، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان؛ دکتر رضایان، معاون دانشجویی دانشگاه تهران؛ و دکتر حاججباری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه، به بیان دیدگاهها و سیاستهای خود پرداختند.
دکتر رمضانی ضمن خیرمقدم به حاضران، هدف از برگزاری این نشست را هماندیشی و تبیین برنامهها و سیاستهای صندوق در حوزه پرداخت و بازپرداخت وامهای دانشجویی عنوان کرد و افزود: این گردهمایی فرصتی برای قدردانی از زحمات مسئولان رفاه دانشگاهها در خدمترسانی به دانشجویان است.
وی با تأکید بر رسالت اصلی صندوق در حمایت از دانشجویان مستعد کمبضاعت، از تلاشهای مستمر این مجموعه برای تأمین منابع مالی لازم جهت رفع مشکلات رفاهی دانشجویان خبر داد و گفت:
«رویکرد اصلی صندوق در این دوره، اولویتدهی به دهکهای پایین اقتصادی در برخورداری از کمکها و دریافت وامهای دانشجویی است.»
در ادامه، دکتر اللهیاری، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع سازمان امور دانشجویان، با قدردانی از صندوق رفاه برای برگزاری این نشست، به تاریخچه ۵۱ ساله فعالیت این صندوق اشاره کرد و گفت: تغییر رویکرد صندوق از «امدادی» به «تحولی» در تأمین منابع مالی مورد نیاز، از سیاستهای کلان سازمان امور دانشجویان در این دوره است.
همچنین، دکتر رضائیان، معاون دانشجویی دانشگاه تهران، با تأکید بر ضرورت ایجاد محیطی آرام و امن برای دانشجویان گفت: دانشجویان سرمایههای آینده کشورند و نحوه تعامل ما با آنان نقش مستقیمی در شکلگیری آینده آنها دارد. وی همچنین پیشنهادهایی در زمینه بهبود فرآیندهای خدمات رفاهی دانشجویان مطرح کرد.
در بخش دیگری از این نشست، دکتر حاججباری، معاون امور دانشجویان صندوق رفاه، با اشاره به رفع مشکلات ثبتنام وامها در سامانه صندوق اعلام کرد: در سال تحصیلی جدید، امکان ثبت درخواست وام بهصورت غیربرخط (آفلاین) نیز فراهم شده است. وی زمان آغاز ثبتنام وامهای دانشجویی را آبانماه سال جاری اعلام نمود.
نشست در دو بخش تخصصی «پرداخت وام و تسهیلات» و «بازپرداخت» با مدیریت دکتر حاججباری و مدیران ذیربط برگزار شد. در ادامه نیز، در بخش پرسش و پاسخ، به سؤالات رؤسای ادارات رفاه دانشگاهها پاسخ داده شد و از بازنشستگان حوزه رفاه تقدیر به عمل آمد.
شایان ذکر است آقای مهندس مهدی علیآبادی، رئیس اداره رفاه دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند، نیز در این نشست حضور فعال داشت و ضمن تبادل نظر با مسئولان صندوق، دیدگاهها و پیشنهاداتی را در زمینه بهبود خدمات رفاهی دانشجویان ارائه کرد.
نظر شما :