توسعه همکاریهای علمی–صنعتی بین دانشگاه صنعتی بیرجند و شرکت کویر پودر سانیده
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، جلسهای با هدف توسعه همکاریهای علمی–صنعتی و پیگیری مفاد تفاهمنامه فیمابین، با حضور نمایندگان دانشگاه صنعتی بیرجند
و شرکت کویر پودر سانیده برگزار شد.
در ابتدای جلسه، دکتر محمد کاظمی، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند، ضمن خوشامدگویی به مهندس بهنام، مدیرعامل شرکت کویر پودر سانیده، از روند مطلوب تعاملات میان دو مجموعه قدردانی کرد. وی ابراز امیدواری کرد که این همکاریها با بهرهگیری از ظرفیتهای علمی دانشگاه و توانمندیهای صنعتی شرکت، در ابعاد گستردهتر و اثرگذارتر ادامه یابد.
مهندس بهنام نیز با تقدیر از همراهی دانشگاه صنعتی بیرجند، همکاری با این دانشگاه را فرصتی ارزشمند برای ارتقای کیفیت محصولات و نوآوری در فرآیندهای تولید دانست. وی خواستار تداوم این رابطه در قالب طرحهای مشترک و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت اعتبارات مالیاتی موضوع قانون حمایت از فعالیتهای تحقیقاتی و فناورانه شد.
در ادامه، دکتر ابوذر خواجه، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی، گزارشی از پیشرفت طرح «تولید بنتونیت فعال و اصلاحشده» ارائه داد. وی توضیح داد که این طرح در مقیاس آزمایشگاهی و پایلوت، با هدف بهبود عملکرد بنتونیت در گلهای حفاری نفت و گاز و تطبیق با استانداردهای بینالمللی API و استانداردهای ملی ISIRI پیش میرود. به گفته وی، این فناوری میتواند نقش مهمی در کاهش وابستگی به واردات و افزایش سهم تولید داخل در صنعت حفاری کشور داشته باشد.
همچنین دکتر مهدی شیوا، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی معدن، عمران و شیمی، با تأکید بر اولویتدهی دانشکده به پروژههای کاربردی و دارای خروجی صنعتی، خواستار تسهیل روند همکاری و تسریع در اجرای طرحهای مشترک شد.
در پایان این نشست، دو طرف بر تداوم همکاریهای علمی–فناورانه در چارچوب تفاهمنامه و اولویتبخشی به پروژههایی که قابلیت بهرهمندی از اعتبارات مالیاتی پژوهش و فناوری دارند، توافق کردند.
نظر شما :