برگزاری نشست شورای صنفی کارمندان با رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با محوریت ارتقای معیشت کارکنان

۰۴ اسفند ۱۴۰۴ | ۱۱:۴۱ کد : ۲۸۴۵ خبر
تعداد بازدید:۲۹۰
در پی ارسال نامه شورای مرکزی صنفی کارمندان دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت عتف، جلسه‌ای با حضور رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند، اعضای شورای صنفی مرکزی کارمندان و مسئولان حوزه اداری و مالی دانشگاه با هدف بررسی پیشنهادهای قانونی ارتقای معیشت کارکنان برگزار شد.
برگزاری نشست شورای صنفی کارمندان با رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند با محوریت ارتقای معیشت کارکنان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، در پی ارسال نامه شورای مرکزی صنفی کارمندان دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌های سراسر کشور و ارائه پیشنهادهای قانونی برای بهبود وضعیت معیشتی کارکنان، جلسه‌ای روز یکشنبه ۳ اسفند‌ماه در دفتر ریاست دانشگاه برگزار شد. این نشست با حضور دکتر رضاپور رئیس دانشگاه، دکتر طیبی معاون اداری و مالی، آقای شبان مدیر امور مالی دانشگاه و اعضای شورای صنفی مرکزی کارمندان دانشگاه برگزار شد و با چهارمین سالروز انتصاب دکتر رضاپور به ریاست دانشگاه مقارن بود. در ابتدای جلسه، مهندس علی‌آبادی نایب‌رئیس شورای صنفی کارمندان دانشگاه و مسئول رسانه و اطلاع‌رسانی شورای مرکزی صنفی کارمندان دانشگاه‌ها و مؤسسات وابسته به وزارت عتف، ضمن تبیین هفت پیشنهاد قانونی و قابل اجرای شورای مرکزی برای ارتقای سطح معیشت کارکنان، به مواد آیین‌نامه جدید کارمندان اشاره و خواستار اجرای این موارد در دانشگاه شد. از جمله این پیشنهادها می‌توان به اجرای عدد مبنا، پرداخت فوق‌العاده‌های بهره‌وری و فنی به‌صورت معوقات و از محل درآمدهای اختصاصی در سقف بودجه دانشگاه، افزایش سهم دانشگاه در پرداخت حق بیمه تکمیلی کارکنان، ساماندهی و افزایش اضافه‌کاری کمی و کیفی به‌صورت ثابت و ماهانه، پرداخت پاداش‌های شش‌ماهه و سالانه مطابق آیین‌نامه استخدامی، تعدیل نرخ کمک‌هزینه غذای کارکنان متناسب با تعرفه دولتی، استفاده از نیروهای متخصص و باتجربه در پست‌های مدیریتی و معاونت‌ها طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیگیری موضوع مسکن کارکنان و استمرار نشست‌های مشورتی با شورای صنفی اشاره کرد. در ادامه، مهندس سبزه‌کار رئیس شورای صنفی مرکزی کارمندان دانشگاه، با تأکید بر مشکلات معیشتی کارکنان و عدم اجرای کامل آیین‌نامه جدید تاکنون، خواستار همراهی و همکاری مجموعه مدیریتی دانشگاه برای تحقق این مطالبات شد. در بخش پایانی جلسه، دکتر رضاپور رئیس دانشگاه، دکتر طیبی معاون اداری و مالی و مدیر امور مالی دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بودجه‌های هزینه‌ای و عمرانی دانشگاه با توجه به نزدیکی پایان سال، برای بررسی و عملیاتی‌سازی بخشی از این پیشنهادها متناسب با توان مالی دانشگاه در آینده‌ای نزدیک قول مساعد دادند. همچنین در ابتدای این نشست، به پاس همراهی و تعامل ریاست دانشگاه با شورای صنفی کارمندان و به مناسبت سالروز انتصاب ایشان، گلدانی به رسم یادبود از سوی شورای صنفی کارمندان دانشگاه به دکتر رضاپور اهدا شد.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه صنعتی بیرجند تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور پویا، فناور، مسئله‌محور شورای صنفی مرکزی کارمندان دانشگاه صنعتی بیرجند روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند


اخبار مرتبط


نظر شما :