برگزاری نخستین کارگاه "امیدآفرینی؛ پیشران پیروزی در نبرد روانی" در دانشگاه صنعتی بیرجند
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، نخستین جلسه از سلسله کارگاههای تخصصی "امیدآفرینی؛ پیشران پیروزی در نبرد روانی" روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشتماه ۱۴۰۵ با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه برگزار شد.
این برنامه فرهنگی با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی برگزار شد و حجتالاسلام و المسلمین فلسفی به عنوان سخنران این نشست، به تبیین ابعاد جنگ شناختی و روانی در فضای رسانهای امروز پرداخت.
وی در سخنان خود با اشاره به اهمیت مدیریت افکار عمومی در شرایط کنونی، اظهار داشت: امروز میدان اصلی تقابلها، نبرد روایتها و ارادههاست و در این میان، امیدآفرینی مبتنی بر واقعیتهای پیشرفت کشور، یکی از مؤثرترین ابزارها در مقابله با عملیات روانی دشمن به شمار میرود.
حجتالاسلام و المسلمین فلسفی همچنین بر نقش دانشگاهیان در ترویج امید و افزایش تابآوری اجتماعی تأکید کرد و افزود: دانشجویان و دانشگاهیان میتوانند به عنوان کنشگران فعال فرهنگی، نقش مؤثری در تقویت روحیه امید و نشاط اجتماعی ایفا کنند.
در ادامه این نشست، حاضران به طرح پرسشها و دیدگاههای خود پرداختند و جلسه پرسش و پاسخ با سخنران برگزار شد.
گفتنی است این کارگاه، نخستین برنامه از مجموعه نشستهایی است که با هدف ارتقای آگاهی، تقویت تابآوری روانی و ترویج گفتمان امید در دانشگاههای استان برنامهریزی شده است. همچنین مقرر شد دومین کارگاه این سلسله نشستها با موضوع نقش رسانه و فضای مجازی در مدیریت افکار عمومی در آینده نزدیک برگزار شود.
نظر شما :