انعقاد تفاهم نامه مراکز رشد دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۵ | ۱۱:۵۷ کد : ۲۹۴۰ خبر
تعداد بازدید:۱۸۳
در راستای تقویت ارتباطات بین‌دانشگاهی و توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه، نشست مشترکی با حضور معاونین پژوهشی، مدیران مراکز رشد و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به میزبانی دانشگاه صنعتی برگزار گردید.
انعقاد تفاهم نامه مراکز رشد دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، و به نقل از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، در راستای تقویت ارتباطات بین‌دانشگاهی و توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه، نشست مشترکی با حضور معاونین پژوهشی، مدیران مراکز رشد و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به میزبانی دانشگاه صنعتی برگزار گردید.
در ابتدای این نشست، مسئولان دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن خیرمقدم به میهمانان و ابراز خرسندی از شکل‌گیری این تعامل، بر اهمیت پیوند میان علوم مهندسی و علوم پزشکی تاکید کردند. در این بخش از جلسه، پتانسیل‌های موجود در هر دو دانشگاه به عنوان دو بازوی قدرتمند علمی در استان تشریح شد و بر ضرورت خروج از فعالیت‌های جزیره‌ای و حرکت به سمت پروژه‌های جامع میان‌رشته‌ای تاکید گردید.
در ادامه جلسه، مدیران دانشگاه صنعتی بیرجند به تشریح دقیق ظرفیت‌ها، زیرساخت‌های آزمایشگاهی و قابلیت‌های مرکز رشد و واحد ارتباط با صنعت پرداختند. خاطرنشان گردید که دانش فنی موجود در میان متخصصان مهندسی، کلید حل بسیاری از نیازهای فناورانه و گره‌های پژوهشی در حوزه‌های علوم پزشکی است. در ادامه، ابراز امیدواری شد که این همکاری دوجانبه، نقطه عطفی در تقویت زیست‌بوم نوآوری استان و حمایت موثرتر از شرکت‌های دانش‌بنیانِ فعال در مرزهای مشترک مهندسی و سلامت باشد.
یکی از محورهای اصلی این نشست، بحث در خصوص تعریف پروژه‌های کلان و مشترک بود. مقرر گردید در آینده نزدیک، رویدادهای فناورانه مشترک با هدف شناسایی ایده‌های نوین دانشجویان و اساتید برگزار شود. تقویت ارتباط با صنعت در حوزه‌های سلامت‌محور و استفاده متقابل از توان آزمایشگاهی و مشاوره فنی متخصصان، از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان این نشست ،تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین مراکز رشد دو دانشگاه به امضای طرفین رسید. این تفاهم‌نامه با هدف تسهیل فعالیت هسته‌ها و واحدهای فناور، بهره‌گیری از زیرساخت‌های مشترک، برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و حمایت از طرح‌های فناورانه در مرزهای دانش مهندسی و پزشکی منعقد گردید.
معاونین پژوهشی هر دو دانشگاه با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه، ابراز داشتند که این هم‌افزایی نه تنها باعث رشد و پیشرفت رتبه علمی دو دانشگاه می‌شود، بلکه منجر به حل چالش‌های بومی منطقه و ایجاد ثروت مبتنی بر دانش در استان خراسان جنوبی خواهد شد.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه صنعتی بیرجند مشترک فناورانه دانشگاه علوم پزشکی پویا، فناور، مسئله‌محور معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند انعقاد تفاهم‌نامه همکاری روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند www.birjandut.ac.ir


اخبار مرتبط


نظر شما :