پذیرش سه هسته فناور جدید در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه صنعتی بیرجند
به گزارش روابطعمومی دانشگاه صنعتی بیرجند و به نقل از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، شورای راهبری مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه با بررسی طرحهای ارائهشده از سوی اعضای هیئت علمی و دانشجویان، با پذیرش سه هسته فناور جدید موافقت کرد.
این هستههای فناور با هدف توسعه فناوری، حمایت از ایدههای نوآورانه و حرکت در مسیر تجاریسازی دستاوردهای علمی دانشگاه فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.
در این نشست، هسته فناور «ساخت دستگاههای ورزشی فانکشنال هوشمند» به سرپرستی دکتر احسان افتخاری، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک، مورد پذیرش قرار گرفت. این هسته در زمینه طراحی، بومیسازی و ساخت تجهیزات ورزشی هوشمند و کاربردی فعالیت خواهد داشت.
همچنین هسته فناور «فرآوری بنتونیت و تولید کلسیم کربنات از ضایعات سنگ مرمر جهت دستیابی به گرید آرایشی و بهداشتی» به سرپرستی دکتر رویا جهانشاهی، عضو هیئت علمی گروه مهندسی پلیمر، با هدف فرآوری مواد معدنی و بازیافت ضایعات صنعتی برای تولید مواد اولیه با ارزش افزوده بالا در صنایع آرایشی و بهداشتی پذیرفته شد.
در ادامه، هسته فناور «فرآیند فعالسازی بنتونیت با استفاده از پلاسما» ارائهشده توسط مهندس یوسفی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نیز موفق به دریافت مجوز استقرار در مرکز رشد شد. این هسته با بهرهگیری از فناوری پلاسما، بر اصلاح و بهبود خواص مواد معدنی متمرکز خواهد بود.
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن تبریک به اعضای این هستههای فناور، ابراز امیدواری کرد که با حمایت از ایدههای خلاقانه و توسعه فعالیتهای فناورانه، زمینه تبدیل دانش دانشگاهی به محصولات کاربردی، اشتغالزایی و ثروتآفرینی بیش از پیش فراهم شود.
نظر شما :