توسعه همکاری‌های علمی- صنعتی بین دانشگاه صنعتی بیرجند و کارخانه گچ کیمیا

۳۰ دی ۱۴۰۴ | ۰۸:۴۵ کد : ۲۷۸۸ ستادی
تعداد بازدید:۱۶۲
در راستای گسترش همکاری‌های علمی و صنعتی، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه صنعتی بیرجند و شرکت گچ کیمیا برگزار شد.
توسعه همکاری‌های علمی- صنعتی بین دانشگاه صنعتی بیرجند و کارخانه گچ کیمیا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند و به نقل از معاونت پژوهش، فناوری و نوآوری، در راستای گسترش همکاری‌های علمی و صنعتی، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه صنعتی بیرجند و شرکت گچ کیمیا برگزار شد.
در این جلسه، دکتر محمد کاظمی، مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی بیرجند، ضمن خوشامدگویی به مهندس ایران‌پناه، سرمایه گذار حوزه بنتونیت، از روند مطلوب همکاری‌های مشترک قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که این تعاملات با تکیه بر ظرفیت‌های علمی دانشگاه و توانمندی‌های صنعتی شرکت، در ابعاد گسترده‌تری ادامه یابد.
مهندس ایران‌پناه نیز ضمن قدردانی از پشتیبانی دانشگاه صنعتی بیرجند، همکاری با این مجموعه علمی را فرصتی ارزشمند برای ارتقای کیفیت محصولات و نوآوری در فرآیندهای تولید دانست و خواستار تداوم و گسترش این رابطه شد. وی همچنین بر شناسایی بازارهای هدف جدید و ارائه راهکارهای نوآورانه برای محصولات شرکت تأکید کرد.
در ادامه، دکتر ابوذر خواجه، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی، به تشریح پتانسیل‌های همکاری در زمینه ارزیابی زیست‌محیطی فرآیندهای تولید گچ و ارائه راهکارهایی برای کاهش آلایندگی‌ها پرداخت. 
دکتر مهدی شیوا، معاون پژوهشی دانشکده مهندسی معدن، عمران و شیمی، نیز با تأکید بر اولویت دانشکده برای پروژه‌هایی با خروجی صنعتی و کاربردی، خواستار تسهیل فرآیندهای همکاری و تسریع در اجرای طرح‌های مشترک با شرکت گچ کیمیا، به‌ویژه در حوزه توسعه فناوری‌های مرتبط با استخراج و فرآوری مواد معدنی شد.
در پایان، طرفین بر ادامه همکاری‌های علمی-فناورانه، توافق کردند. همچنین مقرر شد جلسات کارشناسی منظم‌تری برای پیگیری طرح‌های در دست اجرا و تعریف پروژه‌های جدید برگزار گردد.

 

کلیدواژه‌ها: دانشگاه صنعتی بیرجند پویا، فناور، مسئله‌محور تنها دانشگاه صنعتی شرق کشور معاونت پژوهش و فناوری، دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند www.birjandut.ac.ir


اخبار مرتبط


نظر شما :