تجمع دانشگاهیان دانشگاه صنعتی بیرجند همزمان با دانشگاههای استان در بزرگداشت چهلمین روز یادبود رهبر شهید و در محکومیت حملات رژیم آمریکایی–صهیونیستی به دانشگاهها و مراکز آموزشی کشور
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی بیرجند، اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه شامگاه سهشنبه ۱۸ فروردینماه ۱۴۰۵ همزمان با دانشگاههای استان خراسان جنوبی در تجمع بزرگ دانشگاهیان حضور یافتند این تجمع با هدف پاسداشت مقام علم، گرامیداشت چهلمین روز یادبود رهبر معظم انقلاب اسلامی و محکومیت تعرض به مراکز علمی برگزار شد.
این برنامه با حضور گسترده دانشگاهیان استان از مقابل ورودی مزار شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند آغاز و تا میدان مادر ادامه یافت. شرکتکنندگان با حضور منظم خود، ضمن ادای احترام به ساحت علم و دانشگاه، بر اهمیت آرامش محیطهای علمی، حفظ حرمت مراکز آموزشی و نقش دانشگاه در توسعه کشور تأکید کردند.
در ادامه مراسم، دانشگاهیان در محل «میز گفتوگوی دانشگاهیان و مردم» گردهم آمدند و بر لزوم تقویت همدلی اجتماعی، انسجام ملی و توجه به نقش دانشگاه در مواجهه با شرایط دشوار تأکید شد.در بخش پایانی مراسم، بیانیه مشترک دانشگاههای استان خراسان جنوبی قرائت گردید. در این بیانیه بر ضرورت پاسداشت هویت ایرانی–اسلامی، حفظ استقلال علمی کشور، احترام به جایگاه دانشگاه و قدردانی از تلاش اقشار مختلف جامعه در همراهی و ایستادگی در مسیر تعمیق ارزشهای فرهنگی و اجتماعی تأکید شده بود.
این تجمع با حضور منسجم دانشگاهیان و همراهی استادان، کارکنان و دانشجویان استان به پایان رسید.
نظر شما :